Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, 24 May 2012

Petua Untuk Melupakan Seseorang




1.Jika anda baru sahaja putus cinta dengannya, sememangnya anda akan bersedih. Itu perkara biasa atau normal. Yang jadi tidak normalnya bila anda buat-buat tak sedih kononnya ingin tunjuk anda kuat dan anda boleh lupakan seseorang itu dengan mudah. Jikalau anda sedih untuk lupakan seseorang yang dicintai itu, keluarkan ia dengan sepenuh hati. Menangislah sepuas hati anda. Lama-lama kelamaan anda akan berasa lega sedikit selepas beberapa hari. Apabila anda sudah biasa bersedih, lama kelamaan anda akan membiarkan dia pergi dan sudah boleh melupakan dia.

2.Terimalah realiti yang anda perlu lupakan dia dengan hati yang terbuka dan nekad. Berhentilah dari segala macam perkara seperti berharap, berangan, bermimpi atau yang seumpamanya. Realitinya, anda mesti lupakan dia walau apa sekalipun. Anda mesti kuat untuk menghadapi realiti ni.

3.Anda mesti elakkan atau jangan terus berhubung dengan si dia itu. Kalau anda masih terhegeh-hegeh menghubungi dia lagi, sampai bila-bila pun anda tidak akan dapat melupakannya.

Thursday, 10 May 2012

If u love two people at the same time, 
choose the second one.. 
because if u really love the first one u wouldn't fallen in love with the second..?
People always think that when you sleep together, there’s always something that is happening in between the sheets and the bed.. ❤

But let me tell you, it’s not always like that.. 
The feeling of actually hugging each other until you fall asleep, the warmth of each other’s breath, and the total happiness in the morning when you wake up right beside them..

Everything may sound so good to be true, but sometimes it takes a lot of responsibility and love to be able to be as wholesome as possible. Sleeping with your special someone is one of the most heartwarming experiences you’ll ever have. No nothing, simply hugging and smiling yourself to sleep..

Wednesday, 9 May 2012

✿ܓ..Aku minta BERPISAH bukanlah kerana aku MEMBENCI, cuma aku bimbang kau bukanlah UNTUKKU..kau bukanlah JODOHKU dan di akhirnya kita MENYESALI masa yang terbuang dan SIA-SIA, yang akan berakhir dengan KEKECEWAAN dan yang lebih aku bimbangkan..berakhir dengan KEMURKAAN Allah, PENCIPTA kita..✿ܓ

>>> Ingatlah, PERTEMUAN itu BERSYARAT namun PERPISAHAN itu
MUTLAK..(✿◠‿◠)

~* MANISNYA IMAN, INDAHNYA PERNANTIAN *~



✿ Jika dirimu sekarang sedang menunggu seseorang utk menjalani kehidupan menuju redhaNya, maka bersabarlah..

✿ Demi ALLAH, dia tdk datang KERANA kecantikan dan ketampanan, kepintaran ataupun kekayaan..Tetapi ALLAH lah yg menggerakkan HATI..hatimu dan hatinya..

✿ Simpanlah segala bentuk ungkapan CINTA dn kunci ''hatimu'' ALLAH akan menjawabnya dgn lebih indah di saat yg TEPAT..

✿ Yakinlah padaNya..Insya_ALLAH..~

Tahukah hati budi lelaki?


✿ Sejahat mana lelaki, apabila ingin mengambil seseorang wanita sebagai isteri dan seterusnya menjadi ibu untuk anak-anaknya, dia akan memilih wanita yang baik..~

✿ Tetapi untuk berseronok dan berfoya-foya, lelaki biasanya akan memilih perempuan murahan kerana ia suatu pelaburan yang menguntungkan. Itulah rahsia lelaki..~

✿ Jika kejahatan di balas kejahatan, maka itu adalah dendam..
✿ Jika kebaikan dibalas kebaikan itu adalah perkara biasa..
✿ Jika kebaikan dibalas kejahatan, itu adalah zalim..
✿ Tapi jika kejahatan dibalas kebaikan, itu adalah mulia dan terpuji..n_n'
✿ Setiap wanita itu cantik..♥
~* Kecuali yang tidak tahu bagaimana cara menjadi cantik..
✿ Ukuran cantik sejati adalah akhlak dan budi pekerti..
~* Itulah kecantikan sejati, yang tidak akan hilang kerana usia..
✿ Menjadi cantik itu tidak salah..
~* Tetapi menyalahgunakan kecantikan itu yang salah *~
~* Wahai lelaki *~
Jika benar kau kasih & cintakan wanita itu,

•.♥• Jagalah dia dgn baik,
•.♥• Kasihanilah dia, lindungilah dia,
•.♥• Berilah kasih syg padanya,
•.♥• Hargailah dia,
•.♥• Ucapkan terima kasih atas kelebihannya,
•.♥• Nasihatilah dia,
•.♥• Bawalah dia ke jalan Allah,
•.♥• Perbetulkan kesilapannya,
•.♥• Bersabar dengannya,
•.♥• Terimalah & cintailah kekurangannya,
•.♥• Jadi imam terbaik & redhalah padanya

~* moga dia menunggumu di syurga sebagai bidadarimu *~ ^_^'

Tuesday, 8 May 2012

Ciri-Ciri Lelaki Idaman Wanita

Ketampanan atau kehenseman seorang lelaki itu bukan lah semata-mata yang dicari oleh wanita. Banyak lagi perkara-perkara lain selain tampan yang perlu ada pada seseorang lelaki untuk menarik hati wanita. Antaranya,

1) Kebersihan diri perlulah di jaga
Walaupun anda dilahirkan dengan wajah yang tampan tetapi anda tidak tahu menjaga kebersihan seperti contoh baju kotor, seluar kotor, rambut tak pernah syampu, selekeh, busuk dan lain lain lagi, walau anda setampan Brad Pitt sekalipun anda tidak akan dipandang oleh wanita.

2) Mempunyai gaya tersendiri
Anda tidak perlu meniru gaya Beckham, Tom Cruise mahupun Anuar Zain untuk bergaya. Percaya dengan gaya anda. Pasti akan ada yang suka jika kita tidak meniru gaya orang lain. Bagi yang bermisai dan janggut tu bawa-bawa la trim yer. Jangan sampai ada kutu pulak dalam janggut.

3) Ada sikap lucu dalam diri
Lelaki yang lucu selalunya akan diminati ramai wanita kerana wanita tidak akan bosan apabila bersama mereka. Kadang-kadang, wanita ini sudah cukup masalah, so lelaki lah menjadi tempat mereka untuk release tension.

4) Bersikap prihatin
Disamping lawak, anda perlu juga prihatin atau mengambil berat kepada wanita. Wanita adalah golongan yang lemah. Tak perlu beria-ia untuk menunjukkan prihatin anda. Cukup lah dengan membawa barang-barang jika membeli belah, mengambil makanan untuk mereka, buka pintu kereta untuk mereka, memimpin tangan mereka ketika melintas jalan dan lain-lain lagi. Bagi wanita mereka sudah terasa terharu jika anda menunjukkan sifat gentleman tersebut.

5) Selalu senyum
Senyuman adalah ‘make up’ terbaik bagi seseorang lelaki. Sejuk je setiap mata wanita yang memandang. Walaupun tak tampan tetapi anda akan kelihatan manis jika senyum. Senyum itu sedekah kan. Wanita pun lebih berani mendekati anda dari yang hensem tapi muka nak masam jer 24jam.

6) Bersikap ‘cool’
Lelaki yang cool ataupun tenang ini juga antara salah satu sifat yang disukai wanita. Tenang melambangkan matang. Jangan sampai perempuan pula yang tenang tetapi anda yang teruk menggelabah. Lelaki yang cool adalah lelaki yang dapat menghadapi segala masalah dengan tenang dan menyelesaikannya perlahan-lahan tanpa perasaan kelam kabut.

Friday, 4 May 2012

20 Tanda Lelaki Serius dalam Percintaan


1. Kecantikan kamu diketepikan. Keikhlasan kamu diutamakan.

2. Apabila timbul orang ketiga, dia akan hilang akal dan sanggup berbuat apa saja untuk merebut kembali kekasihnya.

3. Si dia akan sentiasa menghantar SMS. Walaupun tidak dibalas. Ini tanda si dia sentiasa memikirkan kamu.

4. Si dia sanggup menitiskan air mata demi kekasihnya. Bukan semua lelaki anggup menitiskan air mata hanya untuk seorang perempuan. Tidakkah kamu terharu melihat seorang lelaki yang sanggup menitiskan air mata demi kamu. Itu membuktikan cintanya begitu kuat buatmu.

5. Sentiasa menghiburkan hati kamu dikala gundah. Sentiasa bersungguh melakukan sesuatu untuk kamu.

6. Jangan kamu anggap teman lelakimu seorang yang kuat membebel Sekiranya setiap masa dia cuba memberi kamu nasihat. Ingat, nasihat bermaksud mengingati.

7. Jika sudah sayang, macam-macam akan kamu fikirkan termasuklah bimbang akan kehilanganya. Begitu juga jika teman lelakimu menyatakan dia selalu memikir dan risaukan kesudahan hubungan kamu. Ini bermakna dia selalu fikirkan mengenai hubungan kamu dan bagaimana untuk menyelamatkannya dari berakhir begitu sahaja

8. Ada juga lelaki yang cepat berasa sensitif dan mudah marah sekiranya apa yang diperkatakannya tidak diambil perhatian, lebih-lebih lagi dari orang yang dia sayangi. Baginya kamu bersikap acuh tidak acuh. Hal ini boleh menimbulkan perasaan cemburu meluap-luap, tambahan pula sekiranya kamu boleh menjadi pendengar setia apabila berdampingan dengan orang lain. Pasti dia merasakan dirinya tidak berguna pada kamu.

9. Lucu tapi hakikatnya begitulah apabila teman lelakimu berperangai tidak ubah seperti anak-anak kecil semata-mata untuk mendapat perhatian daripadamu. Si dia mahu bermanja dan inginkan kekasih hatinya melayannya lebih daripada orang lain yang pernah kamu sayang. Kalau dia merajuk hati, sesekali cubalah untuk memujuknya.

10. Kamu hadapi masalah dan orang pertama yang datang membantumu adalah teman lelakimu. Tandanya dia tidak mahu melihat kamu susah dan rasa bertanggungjawab untuk membantu.

11. Sekiranya teman lelakimu sentiasa bertanyakan soalan yang sama, “You masih sayang I?”, jangan anggap itu satu persoalan yang membosankan. Itu tandanya si dia tidak mahu kasih sayang kamu kepadanya menjadi luntur. Sebab itulah, kalimah tersebut sentiasa diulang-ulang agar kamu tahu betapa si dia sentiasa mahu kamu ingat diri kamu sudah dimiliki olehnya.

12. Tidak suka kamu memakai seksi kerana tidak suka kamu diperhatikan lelaki lain walaupun berlengan pendek.

13. Dia berusaha mengongkong kebebasan kekasihnya kerana perasaan cemburunya yang meluap-luap.

14. Dia sentiasa mengawasi pergerakan kekasihnya kerana dia sentiasa berasa curiga.

15. Dia mudah merasa cemburu dan sensitif apabila kekasihnya tidak menumpukan sepenuh perhatian kepadanya.

16. Dia tidak akan melayan perempuan lain yang tidak ada urusan penting dengannya.

17. Kalau ditinggalkan oleh kekasihnya, ia akan berasa serik dan tidak percaya dengan cinta perempuan lain namun dia sentiasa mengharap kekasihnya kembali kepadanya.

18. Dia tidak suka kamu keluar malam, tanda ingin menjaga pandangan org terhadap kamu.

19. Dia tidak akan berlaku curang kepada kekasihnya namun jikalau dia dia berbuat demikian itu bererti hatinya belum 100 peratus mencintai kekasihnya.

20. Dia tidak suka ada lelaki lain mendekati kekasihnya.

HARGAILAH Lelaki dan terimalah mereka seadanya. Berilah diri kamu peluang untuk kembali mencintai seseorang yang bergelar LELAKI.

Thursday, 3 May 2012

:: JODOH - USAH MENCARI YANG "TERLALU SEMPURNA" ::



Jika kamu memancing ikan... Setelah ikan itu terlekat di mata kail, hendaklah kamu mengambil ikan itu... Janganlah sesekali kamu LEPASKAN ia semula ke dalam air begitu saja.. Kerana ia akan SAKIT oleh kerana bisanya ketajaman mata kailmu & mungkin ia akan MENDERITA selagi ia33 masih hidup.

Begitulah juga...setelah kamu memberi banyak PENGHARAPAN kepada seseorang... Setelah ia mulai MENYAYANGIMU, hendaklah kamu MENJAGA hatinya... Janganlah sesekali kamu meninggalkannya begitu saja... Kerana dia akan TERLUKA oleh kenangan bersamamu, & mungkin TIDAK dapat MELUPAKAN segalanya selagi dia mengingatmu...

Jika kamu menadah air biarlah berpada, jangan terlalu mengharap pada takungannya & janganlah menganggap ia begitu teguh...cukuplah sekadar keperluanmu... Apabila sekali ia retak...tentu sukar untuk kamu menambalnya semula... Akhirnya ia dibuang... Sedangkan jika kamu cuba memperbaikinya, mungkin ia masih dapat dipergunakan lagi...

Begitu juga jika kamu memiliki seseorang, TERIMALAH seadanya... Janganlah kamu terlalu mengaguminya & janganlah kamu menganggapnya begitu istimewa... Anggaplah dia manusia biasa. Apabila sekali dia melakukan KESILAPAN, bukan mudah bagi kamu untuk menerimanya... Akhirnya kamu KECEWA & meninggalkannya. Sedangkan, jika kamu MEMAAFKANNYA boleh jadi hubungan kamu akan TERUS hingga ke akhirnya....

Jika kamu telah memiliki sepinggan nasi, yang kamu pasti baik untuk dirimu... Mengenyangkan - Berkhasiat. Mengapa kamu berlengah, cuba mencari makanan yang lain..?? Terlalu ingin mengejar kelazatan... KELAK.. Nasi itu akan basi & kamu tidak boleh memakannya... Lalu kamu akan menyesal.

Begitu juga jika kamu telah bertemu dengan seorang insan, yang pasti membawa KEBAIKAN kepada dirimu. MENYAYANGIMU.. MENGASIHIMU... Mengapa kamu berlengah, cuba MEMBANDINGKANNYA dengan yang lain..?? Terlalu mengejar kesempurnaan... KELAK.. Kamu akan KEHILANGANNYA apabila dia menjadi milik orang lain... Lalu kamu juga yang akan MENYESAL...!!

Thursday, 29 March 2012

Senyapnya lelaki adalah salah satu cara memujuk... 
Senyapnya wanita menunjukkan ia merajuk...
Senyapnya lelaki tanda ia tak ada duit... 
Senyapnya wanita tanda ia sorok duit... 
Senyapnya lelaki kerana menahan geram...
Senyapnya wanita kerana memendam perasaan...
Senyapnya lelaki mengelak dari dipantau...
Senyapnya wanita sebab nak memantau...
Senyapnya lelaki nak elak dari trbocor rahsia...
Senyapnya wanita nak korek rahsia...
Senyapnya lelaki tengok periuk kat dapur...
Senyapnya wanita trmenung tengok cerita korea
(◠‿◠)saya pernah MENCINTAI,
tapi DISAKITI..(╯︵╰,)

(◠‿◠)saya pernah MEMILIKI,
tapi akhirnya KEHILANGAN..(╯︵╰,)

(◠‿◠)saya pernah JUJUR,
tapi DITIPU..(╯︵╰,)

(◠‿◠)saya pernah BERHARAP,
tapi harapan tu cuma SIA-SIA..(╯︵╰,)

- Lebih baik menunggu orang yang tepat daripada menghabiskan waktu dengan orang yang salah ^_^

‎"~ Jika anda myayangi seseorg itu krn Allah,maka jgnlh btengkar & bbalah dgnnya,jgnlh menanyakan sesiapa tentangnya krn org yg ditanya itu mgkIn memberitahu anda pkara yg mengelirukan yg blh mhalang phubungan anda dgn org itu & yg penting dlam hbngan "keprcayaan" hilang sifat nieh pudar seri@cahaya hbungan~.


Wednesday, 21 March 2012

Belajarlah MENGHARGAI sekeping hati..
Kerana hati yang apabila DILUKAI, akan menjerit SAKIT..
Biarpun lukanya TIDAK BERDARAH, namun PARUTNYA pasti KEKAL parah..

Namun, BERSYUKURLAH andai memiliki hati yang sering dilukai, 
Kerana melaluinya kita BELAJAR menjadi seorang yang lebih TABAH,
Lalu lebih MEMAHAMI, lagi MENGERTI & tahu MENGHARGAI ! ♥ 
 

Monday, 19 March 2012

ANDAI PEREMPUAN TAHU


-Lelaki juga boleh menjadi seseorang yg begitu sensitif dan mengambil berat (prihatin)

-Jika seseorang lelaki meminati wanita, wanita itu tak semestinya cantik. Cukup dgn budi bahasa dan kesopanan yg tinggi. Malah lel
aki boleh menyukai wanita yg mempunyai banyak persamaan dengannya samada dari segi pemikiran atau minat. Oleh itu, banyak yg boleh dibualkan atau dikongsi bersama.

-Kebanyakan masa, lelaki sebenarnya tidak mengetahui perasaan sebenar yg dirasakan oleh seorang wanita.

-Lelaki boleh menerima penolakan dgn baik.

-Lelaki cuba menonjolkan sikap kelakiannya utk menambat hati wanita…


-Kebanyakan lelaki resah bila berhadapan dgn situasi ingin mengajak wanita keluar kali pertama!

-Lelaki cuba meniru gaya selebriti atau berlagak macho hanya kerana ingin memikat hati wanita.

-Bila lelaki cakap..”Emm..tengoklah dulu”..itu seringkali bermaksud dia berkata tidak atau kurang setuju.

-Bila lelaki cakap direct to the point dalam sesuatu hal, dia sebenarnya ingin bersikap jujur dan berterus-terang dan mengharapkan wanita memahami maksudnya.

-Kebanyakan lelaki yg nampak ‘desperate’, datang dari sekolah all boys!

-Adalah biasa lelaki cemburu terutamanya apabila perempuan asyik menyebut nama lelaki lain.

-Lelaki tak boleh belajar kesemuanya pasal perempuan dari library atau buku semata2. Oleh itu mereka selalu keliru dengan sikap perempuan..dan tak faham kenapa perempuan bersikap begitu begini… Kadang2 lelaki perlu mengetahui lebih mendalam tentang bagaimana berhadapan dengan perempuan supaya hubungan dapat berjalan dgn lebih baik.

-Betapa hebatnya lelaki itu bersikap romeo dan ‘flirting’ dengan ramai wanita..dia tetap hanya ada seorang teman wanita yg istimewa…yang lain hanya kawan..:)

-Bila sesuatu hubungan putus di tengah jalan, lelaki juga rasa bersedih..cuma dia tak menunjukkannya kesedihannya di depan orang.

-Bila seorang perempuan meminati seorang lelaki, perempuan itu patut bagi hint! Mana tau lelaki itu juga menaruh minat. Senang usahanya nanti…

-Kebanyakan lelaki cukup lemah dgn air mata perempuan. Mereka lebih tewas sekiranya air mata itu mengalir dari perempuan yg dikasihi. Sebab itu dikatakan air mata senjata perempuan.

-Lelaki bukanlah sempurna 100%, walau bagaimanapun rupanya atau pandangan luarannya. Jadi, perempuan janganlah mengharapkan semua yg hebat dari lelaki! Mereka juga normal dan mempunyai kelemahan!

-Lelaki kebiasaannya lambat matang, mereka akan menyedari apabila umur mereka sudah berlanjutan untuk mencari isteri yang mampu memberikan keseimbangan hidup kepadanya iaitu sebuah keluarga ,rupa pada setiap perempuan ketika itu no 2

-lelaki juga menangis apabila putus cinta, tapi mereka menyembunyikan kerana malu kepada rakan.

-kebanyakan lelaki lebih gemar memendam rasa apabila berkaitan cinta, berbeza dengan perempuan yang sentiasa mempunyai rakan dan diari untuk meluahkan apa yang terbuku di hati

Thursday, 15 March 2012

Jika kekasihmu di RAMPAS orang lain ,
jangan BALAS DENDAM atau BERDUKA LARA tetapi relakanlah dia pergi KERANA Kekasih yang BAIK tidak akan mudah dirampas oleh orang lain KECUALI jika dia yang MEMBENARKAN ♥ 
walau sejahat mana pun seorang wanita,
walau seramai mana pun lelaki yang menghampirinya,
walau sekacak mana pun jejaka yang diidamkannya,
sebelum tidur, dia tetap akan merindui jejaka yang dicintainya..
jejaka yang satu, yang membuat tidurnya lena.. 
Jika kekasihmu di RAMPAS orang lain ,
jangan BALAS DENDAM atau BERDUKA LARA tetapi relakanlah dia pergi KERANA Kekasih yang BAIK tidak akan mudah dirampas oleh orang lain KECUALI jika dia yang MEMBENARKAN ♥ 



I'm sELfiSh,imPAtiEnt & LittLe inSecUrE. .i mAkE miStAkE ,i aM Out Of cOntROL & at tiMEs hArt tO hAndLE . .bUt iF u cAn't hAndLE mE At mY WOrSt ,thEn u sUrE aS hELL dOn't dEsErvE mE at mY bEst. . 

Monday, 12 March 2012

Kesetiaan perempuan diuji bila lelaki tidak punyai apa-apa... 
Kesetiaan lelaki diuji bila dia mempunyai segala-galanya...

Sunday, 11 March 2012

bila saya PERLUkan awak
awak kemana awak pergi?, sedihnya saya
tapi bila awak perlukan saya
saya selalu ada kan untuk bahagiakan awak

bila saya TEXT awak
awak tak balas, keciknya hati saya
tapi bila awak mesej saya
cepatnya saya balaskan, saya tanak awak terasa hati

bila saya CALL awak
awak tak jawab, selalu buat saya tertanya-tanya
tapi bila awak call saya
saya jawab kan kan kan, takut awak ada perkara urgent nak inform

bila awak MERAJUK
saya seboleh-bolehnya buat awak tersenyum, siap buat lawak lagi untuk awak..
tapi bila saya merajuk
awak cakap awak tak reti pujuk, malas layan. (tape saya pujuk je hati saya sendiri)

bila awak NAK TIDO
awak minta saya temankan sampai awak tertido, tape saya temankan sampailah awak terlelap dan takde text dari awak..
tido saya siap genggam phone, takut kalau ada awak text atau call, ada vibrate. tapi sampai subuh takde ape.

awak ingat tak awak? saya tahu saya tak mampu jadi yang sempurna untuk awak, tapi sekurangnya saya ada bila awak perlukan saya.

Saturday, 18 February 2012

Kenalilah wanita menerusi sifat semulajadi yang ada pada setiap wanita.

Wanita Sensitif :
Wanita yang sensitif bukanlah bermaksud suka merajuk , tetapi hanya ingin bermanja dan mendapatkan perhatian .

Wanita Cerewet :
Wanita yang cerewet bukanlah FUSSY tak tentu pasal, kadangkala ,mereka ingin LELAKI mengikut kata-katanya sekali sekala .

Wanita Halus :
Wanita yang sifatnya halus ibarat sehelai sutera , cantik , mulus , lembut dan mudah tercarik dan koyak .. walaupun seorang wanita memaafkan seseorang yang lain atas sebab sesalahan , biasanya WANITA akan ingat kesalahan tersebut untuk disimpan jadi pengajaran. Bukan DENDAM .

Wanita Ikhlas :
Sifat keikhlasan seorang wanita tak perlu diragui .

Pengorbanan Wanita :
Wanita sanggup berkorban apa saja untuk seseorang yang amat disayangi , termasuk ibu bapa , anak-anak , dan suami . Wanita amat tabah .

Wanita Prihatin :
Wanita sentiasa memerhatikan keadaan sekeliling dalam diam.

Wanita Manja :
Walaupun seseorang wanita itu pandai berdikari, naluri seorang wnaita masih lagi tetap seorang wanita, suka bermanja hanya kepada insan yang bernama lelaki , namun juga sesama kaum .

Wanita Ego :
Wanita yang terlalu sayangkan kekasihnya sanggup menolak ketepi egonya apabila bersemuka dengan yang dicintai .

Cinta Wanita :
Cinta pertama bagi seseorang wanita biasanya adalah yang paling dalam dan tulus

Hubungan Seks Wanita :
Hubungan seks bukanlah segala-galanya buat wanita kerana wanita diciptakan dengan 9 nafsu dan 1 akal . Nafsu yang banyak dan tidak tertumpu kepada satu saja . Lelaki pula dijadikan dengan 9 akal dan 1 nafsu . Fungsi lelaki adalah membimbing wanita dan bukan menghanyutkan .

- Hati wanita itu sepertinya kaca,mudah berderai namun mampu menghiris..-

Friday, 17 February 2012

Khas untuk mereka yang belum ada lagi pasangan hidup. :)

Jika benar cinta itu kerana Allah SWT, maka biarkanlah ia mengalir mengikuti aliran Allah SWT kerana hakikatnya ia berhulu dari Allah SWT maka ia pun berhilir hanya kepada Allah SWT.

Tetapi, ingatlah! Cinta Allah, adalah cinta yang kekal abadi. Kejarlah cinta Allah SWT dahulu kerana kita pasti tidak akan kecewa andai kita berjaya mencintai Allah SWT dengan sepenuh hati. Bagaimana kita hendak mencintai seseorang andai kita tidak berusaha untuk kenal dan cintai Sang Penciptanya.

Banyak lagi tugas kita di dunia ini terhadap agama kita. Jangan disebabkan terlalu mengejar cinta manusia, tugas sebagai seorang pendakwah juga kita tidak peduli. Jangan terlalu asyik dengan kehidupan dunia kerana itu hanyalah sementara.

Utamakan akhirat, kerana ia akan kekal abadi. Jika betul² sudah bersedia maka kahwinlah.

Post ini adalah untuk peringatan bersama terutamanya untuk diri ini. Semoga kita semua sentiasa dilindungi oleh Allah SWT. Jangan pernah kecewa jika kita pernah putus cinta tetapi jadikan ia sebagai pengajaran dalam hidup kita. Berusahalah untuk menjadi hamba yang sempurna di pandangan Allah SWT bukan di pandangan manusia.

Untuk Hawa.

Apabila lelaki mengatakan dirimu seorang yang sombong, itu lebih baik kerana itu menandakan dirimu sukar untuk didekati dan kamu telah berusaha untuk menjaga dirimu dan dirinya juga.

Untuk Adam.

Mereka sombong kerana mereka ingin menjaga pergaulan mereka, dan mereka berusaha untuk menghindari dirinya serta dirimu bergelumang dengan dosa. Bersyukurlah kerana dia, anda terselamat dari melakukan dosa. Hormatilah keputusan mereka dan jagalah mereka mengikut peraturan yang telah ditetapkan di dalam Islam.

Wednesday, 15 February 2012

30 Perkara Perempuan Yang Lelaki Harus Tahu !

1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati,tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diriwanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan,dia akanlakukan apa saja.

8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni lansung tak berguna.

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan.

14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!!

18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian barulah dirinya sendiri.

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!

22. Satu ucapan 'Hi' sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.

26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..

27. Senjata wanita adalah airmata!!

28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya(hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis).Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan i! ni dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya.So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah...

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa. 


Di hadapan orang kita cinta , hati kita akan berdegup kencang ...
Tapi di depan orang yang kita suka , hati kita akan gembira ...


Jikalau kita lihat di dalam mata orang yang kita cinta , kita akan kaku ...
Tapi jikalau kita melihat ke dalam mata orang yang kita suka , kita akan tersenyum ...


Di depan orang yang kita cinta , lidah kelu untuk berkata - kata ...
Di depan orang yang kita suka , lidah bebas berkata apa sahaja ...


Di depan orang yang kita cinta , kita menjadi malu ...

Di depan orang yang kita suka , kita akan tunjukkan diri yang sebenar ...


Bila orang yang kita cinta menangis , kita akan turut menangis ...
Bila orang yang kita suka menangis , kita akan turut membuat dia gembira ...


Di depan orang yang kita cinta , kita takut untuk berterus terang kerana terlalu bimbang si dia akan tergoress ...
Di depan orang yang kita suka , kita terlalu mudah untuk berterus terang kerana kita yakin terus terang itu paling baik untuk menjaga keharmonian perhubungan korang dan si dia .

Tuesday, 14 February 2012

PETUA MELAYAN ISTERI (r0mantik k0t)



Ini kena dengan time gini...time masing2 dah ngantuk nak tidur...

1. Sebelum tidur, peluk dan cium isteri. Tidak semestinya cium di mulut tetapi di dahi, di pipi atau mana² bahagian yang biasa dicium….

2. Kemudian, lafazkan ucapan I love you… Kalau nak cakap “Abang cintakan Ayang” pun boleh tapi… Dah jadi budaya kita agaknya nak sebut I love you ebih mudah.

3. Renung wajahnya. Berikan renungan seolah itu kali terkhir untuk anda melihatnya. Kemudian belailah rambutnya.

4. Cuba nyanyikan lagu paling romantis untuk dia. Kalau rasa suara tak sedap, boleh dengarkan lagu yang sebegitu sambil katakan lagu itu anda tujukan khas untuknya.

5. Jika masih ada masa, ulang cerita tentang zaman sebelum berkahwin atau zaman bulan madu. Jangan cerita semua. Satu hari ungkit satu cerita. Tapi yang seronok sajalah. Jangan ungkit masa bergaduh pula…

6. Ajak dia berbicara tentang anak dan keluarga. Ceritakan apa yang dia dah lakukan untuk anda dan anda amat berterima kasih dengan perbuatannya.

7. Kalau mampu, ceritalah tentang isteri² Rasulullah saw dan bagaimana mereka menghadapi cabaran.

8. Tidurlah dalam keadan berpelukan. Biarlah dia berbantalkan lengan, dada atau bahu anda. Sebenarnya ada banyak lagi yang boleh diperbuat. Tidak semestinya berakhir dengan hubungan intim.

Insya-Allah, bila isteri kita tahu yang kita betul² sayangkan dia, layanannya juga akan menjadi lebih baik. Bila layanannya baik, kita nak pasang lain pun jadi ragu² sebab bimbang yang baru kita dapat tak sehebat isteri kita sekarang

Ganjaran Untuk Isteri Yang Solehah~

a) “Sekali suami minum air yang disediakan oleh isterinya adalah lebih baik dari berpuasa setahun”.

b) “Makanan yang disediakan oleh isteri kepada suaminya lebih baik dari isteri itu mengerjakan haji dan umrah”

c) “Mandi junub si isteri disebabkan jimak oleh suaminya lebih baik baginya daripada mengorbankan 1,000 ekor kambing sebagai sedekah kepada fakir miskin”.

d) “Apabila isteri hamil ia dicatitkan sebagai seorang syahid dan khidmat kepada suaminya sebagai jihad”.

e) “Pemeliharaan yang baik terhadap anak-anak adalah menjadi benteng neraka, pandangan yang baik dan harmonis terhadap suami adalah menjadi tasbih (zikir)”.

f ) “Tidak akan putus ganjaran dari Allah kepada seorang isteri yang siang dan malamnya menggembirakan suaminya”.

g) “Apabila meninggal dunia seorang dan suaminya redha, nescaya ia dimasukkan ke dalam syurga”. (Hadis Riwayat Tarmizi)

h) “Seseorang wanita apabila ia mengerjakan sembahyang yng difardhukan ke atasnya, berpuasa pada bulan Ramadhan, menjaga kehormatan dirinya dan taat kepada suaminya maka berhaklah ia masuk syurga dari mana-mana pintu yang ia suka”.
Pernahkah ketika anda sedang khusyuk melakukans sesuatu, jauh di sudut mata anda perasaan si dia tengah memerhatikan anda? Kemudian ketika anda menoleh, dia pura-pura menoleh ke arah lain? Ini bermakna dia menyukai anda dan tidak dapat menipu diri sendiri bahawa dia mencintai anda.

Thursday, 9 February 2012

Perempuan Selalu Cakap Macam Ini…

Fine
Ini la yang perempuan suka gunakan untuk hentikan pergaduhan, lebih-lebih lagi bila dia rasa dia yang betul dan anda kena diam. Jangan sekali kali gunakan perkataan ini untuk memberi gambaran rupanya, terutama sekali apabila dia sedang mencuba pakaian di kedai – hanya akan membawa anda berdua bergaduh.
Lima minit
Ini sebenarnya setengah jam. Ianya sama jugak dengan lima minit yang perlawanan bola sepakakan berakhir sebelum anda membawa sampah ke luar, jadi ini adalah pertukaran yang seimbang.
.

Takde apa-apa
Ini bermakna “something” dan anda perlu berjaga-jaga! Perkataan ini melambangkan perasaan perempuan yang inginkan anda berputar-putar kat dalam macam mesin basuh. Selalunya, ini akan memulakan pergaduhan yang akan bertahan selama ‘lima minit’ dan diakhiri dengan ‘fine’.
.

Pergilah! (dengan kening terangkat)
Ini adalah satu cabaran yang akan membuat si perempuan menjadi marah dengan ‘takde apa-apa’ dan diakhiri dengan ‘fine’. Pergilah (dengan kening biasa) ini bermakna ‘mengalah’ atau ‘buat je la apa yang awak nak sebab saya tak kisah’. Anda hanya akan mendapat situasi ini dan dalam beberapa minit diikuti dengan ‘takde apa-apa’, ‘fine’ dan dia akan bercakap kembali dengan anda dalam masa ‘lima minit’ apabila dia dah sejuk.
.

Mengeluh yang kuat
Ini sebenarnya bukanlah perkataan, tetapi kenyataan yang sering disalah anggap oleh kaum lelaki. ‘mengeluh yang kuat’ bermakna dia merasakan anda adalah seorang yang bodoh ketika itu dan dia sendiri terfikir kenapalah dia menghabiskan masa berdiri di situ dan bergaduh mengenai ‘takde apa-apa’.
.

Mengeluh yang perlahan
Lagi sekali, ini bukanlah perkataan. ‘mengeluh yang perlahan’ membawa maksud yang dia berasa puas. Adalah lebih elok jika anda duduk diam, jangan buat sebarang tindakan… dan dia akan kekal puas.
.

Okay lah
Ini adalah kenyataan yang paling merbahaya seorang perempuan boleh buat kepada lelaki. ‘okay lah’ bermakna dia ingin berfikir panjang sebelum dia membalas terhadap perbuatan anda yang telah menyakitkan hatinya. ‘okay lah’ selalunya digunakan dengan ‘fine’ bersama ‘kening yang terangkat’.
.

Buat lah
Satu ketika di masa depan dalam masa terdekat, anda akan dilanda masalah yang besar.
.

Tolonglah
Ini bukan kenyataan, sebaliknya adalah pelawaan. Seorang perempuan memberi anda peluang untuk mengeluarkan sebarang alasan atau sebab di atas apa yang telah anda lakukan. Anda mempunyai peluang yang adil dengan kejujuran, jadi berhati-hati dan anda tidak akan mendapat ‘okay lah’.
.

Terima kasih
Seorang perempuan mengucapkan terima kasih. Jangan pengsan. Terima dan ucapkan sama-sama.
.

Terima kasih banyak-banyak
Ini banyak berbeza dari ‘terima kasih’. Seorang perempuan akan menggunakan ini apabila dia dah terlampau marah pada anda. Ini menunjukkan yang anda telah menyinggung perasaannya dan akan diikuti dengan ‘mengeluh yang kuat’. Berhati-hati untuk tidak bertanya apa yang salah selepas ‘mengeluh yang kuat’ kerana ini hanya akan membuat dia berkata ‘takde apa-apa’.

Wednesday, 8 February 2012

‎*- Bila ada yang SAYANG, jangan lukai hatinya..
♥~ Bila ada yang CINTA, jangan kamu titiskan air matanya.. (!_!)
*- Bila ada yang MENANTI, pastikan kamu kembali...
♥~ Bila ada yang SETIA, lakukan yang sama..
*- Bila dia PERGI, kejarilah selagi merasa dia bererti..



Tolong Jangan Curi ( ♥ ) ini,
Jika Tak Tahu Nak Jaga ..
Tolong Jangan Curi ( ♥ ) ini,
Jika Tak Tahu Nak Hargai ..
Tolong Jangan Curi ( ♥ ) ini,
Jika Hanya Ingin Melukai ..

Tolonglah ,

Jagalah ( ♥ ) Seseorang Itu Dengan Sebaiknya ..
KERANA,
Ia Terlalu Berharga Untuk Dihancurkan ..'

Monday, 6 February 2012

Ada ketikanya insan yg kita sayang, membuatkan kita dalam keadaan teruji
Ada ketikanya insan yg kita sayang, membuatkan kita terkeliru
Ada ketikanya insan yg kita sayang, selalu membuatkan kita terluka
Ada ketikanya insan yg kita sayang, semakin membuatkan kita terkilan
Ada ketikanya insan yg kita sayang, membuat rasa sabar kita kian menipis
Ada ketikanya insan yg kita sayang, mengguris hati kita hingga menitis airmata
Namun kita ttp menyayanginya krn dia sentiasa bertakhta di hati .....
Jangan terlalu bersedih apabila sesuatu hajat kita itu ditolak oleh manusia.
Mungkin Allah SWT ingin memakbulkan doa kita yang lebih penting yang terhalang oleh doa atau hajat kita yang tidak penting itu atau tidak menguntungkan akhirat dan masa hadapan kita. Sesungguhnya Allah lebih mengetahui dan kita tidak mengetahui.

~> Jangan menunggu BAHAGIA baru TERSENYUM, tapi tersenyumlah, maka kamu akan bahagia..

~ Jangan menunggu KAYA baru BERSEDEKAH, tapi bersedekahlah, maka kamu semakin kaya..

~> Jangan menunggu TERMOTIVASI baru BERGERAK, tapi bergeraklah, maka kamu akan termotivasi..

~> Jangan menunggu DIPEDULIKAN orang baru kamu PEDULI, tapi pedulilah tentang orang lain. Maka kamu akan dipedulikan..

~ Jangan menunggu orang MEMAHAMI kamu baru kamu memahami mereka, tapi fahamilah orang itu, maka orang itu faham dengan kamu..

~> Jangan menunggu TERINSPIRASI baru MENULIS,tapi menulislah, maka inspirasi akan hadir dalam tulisanmu..

~> Jangan menunggu HOMEWORK baru BEKERJA, tapi bekerjalah, maka homework kamu akan menunggumu..

~> Jangan menunggu DICINTAI baru MENCINTAI, tapi belajarlah mencintai,maka kamu akan dicintai..

~> Jangan menunggu banyak RUANG baru hidup TENANG, tapi hiduplah dengan tenang. Percayalah...bukan sekadar ruang yang datang tapi juga rezeki yang lainnya..

~> Jangan menunggu CONTOH baru bergerak MENGIKUTI, tapi bergeraklah,maka kamu akan menjadi contoh yang diikuti..

~> Jangan menunggu BERJAYA baru BERSYUKUR,tapi bersyukurlah, maka akan bertambah kejayaan..

~> Jangan menunggu MAMPU baru MELAKUKAN, tapi lakukanlah..

~> Jangan menunggu sudah TUA BARU BERTAUBAT,kerana KEMATIAN menjemput bila-bila masa

Sunday, 5 February 2012

20 Sebab Perempuan Akan Membenci Seseorang Lelaki


1. MENINGGIKAN SUARA

2. MAIN KAYU TIGA

3. SUKA 'CUCI MATA'

4. MENGONGKONG

5. EGO

6. MENIPU

7. PERASAN

8. MEMENTINGKAN DIRI SENDIRI

9. KURANG MEMBERIKAN PERHATIAN

10. CEMBURU BUTA

11. MATA DUITAN

12. KOMITED TERHADAP KERJAYA

13. PANAS BARAN

14. KAKI MEROKOK

15. PENGOTOR

16. GELOJOH

17. PENTINGKAN KAWAN-KAWAN

18. TIDAK TAHU MEGHARGAI

19. PUTAR BELIT

20. SUKA KONTROL MACHO DAN X RETI BEKERJA

Saturday, 4 February 2012

‎~|♥|> Ajaklah sabar untuk temani hari-hari duka kita,,,
~|♥|> Peluklah istiqomah kala diri keletihan dalam perjalanan takwa,,
~|♥|> Bersandarlah pada tawadhu' kala kesombongan datang menghalang jiwa,,
~|♥|> Mintalah nasihat dari Al-Quraan dan sunnah dan taat pada-Nya,,,
~|♥|> Di setiap masalah yang di hadapi yakinlah pada cinta-Nya,,,
~|♥|> Dan cintailah ALLAH sebagai cinta tertinggi di hati kita,,,
~|♥|> Kerana hanya cinta-NYA yang abadi lagi sempurna...

Friday, 3 February 2012

‎:: HARAM JIKA JADIKAN WANITA ITU KEKASIH TETAPI TIADA NIAT UNTUK MENIKAHI NYA ! ツ 

Thursday, 2 February 2012


Walau tak ada ORANG yg sayang ke kita
TAPI ALLAH ada dekat di hati kita,

Walau tak ada ORANG yg cinta ke kita
TAPI ALLAH sentiasa KASIHI kita.

Walau tak ada ORANG yg menolong kita
TAPI ALLAH ada LINDUNGI kita,

Walau tak ada ORANG yg rindu ke kita
TAPI ALLAH tetap tunggu kita,

Walau tak ada ORANG jaga kita
TAPI ALLAH perhatikan ke kita,

Walau tak ada ORANG bersama kita
TAPI ALLAH senantiasa bersama kita.

AMIN.. semoga kita tetap
menjadi hamba yg lindunganNYA
ღ✿ღ Jangan bersedih bila orang lain tidak memberi KESEMPATAN kpdmu.
Tapi berdukalah kerana dikau masih belum membuat PERSIAPAN

ღ✿ღ Jangan bersedih bila orang tidak MENGHARGAImu.
Tapi berdukalah kerana dikau tidak MENGHARGAI orang lain

ღ✿ღ Jangan bersedih bila orang lain MENGHINAmu.
Tapi berdukalah kerana dikau MENGHINA dirimu sendiri

ღ✿ღ Jangan bersedih jika orang selalu MENGKRITIK dirimu.
Tapi berdukalah kerana dikau tidak pernah mahu MEMPERBAIKI diri

ღ✿ღ Jangan bersedih jika dirimu selalu JATUH.
Tapi berdukalah kerana dikau tidak mahu BANGKIT kembali

ღ✿ღ Jangan bersedih kerana perjalanan hidupmu penuh PAHIT GETIR.
Tapi berdukalah kerana dikau tak pernah sekalipun belajar dari PENGALAMAN

Wednesday, 1 February 2012

Ya Allah, berikan aq..
|♥| sepasang mata yg mampu melihat kebaikan org lain |♥|
|♥| sekeping hati yg mampu memaafkan kesalahan |♥|
|♥| minda yg mampu melupakan kepahitan |♥|dan
|♥| jiwa yg tdak pernah rapuh imannya |♥|
Milikilah sebuah HATI yg TAK PERNAH MEMBENCI... 
✿ Sebuah SENYUMAN yg TAK PERNAH PUDAR...
✿ Sebuah SENTUHAN yg TAK PERNAH MENYAKITI...
✿ Sebuah KEJUJURAN yg TAK PERNAH BERHENTI...
✿ Dan sebuah HATI yg MUDAH MEMAAFKAN... (^__^)
sesuatu HUBUNGAN ibarat PERMATA….
sebelum ia terHEMPAS, “PELIHARA LAH”… jika ia RETAK, “PERBAIKI LAH”…
tapi jika ia PECAH ingin diCAMTUMKAN semula ia X MUNGKIN akan menjadi seINDAH dulu..

Tuesday, 31 January 2012

Cintailah seseorang kerana kekurangannya, kerana suatu saat nanti kamu akan bahagia dengan kelebihannya ..
Dan jangan pernah mencintai seseorang dengan kelebihannya, kerana suatu saat nanti kamu pasti kecewa ketika kamu tahu kekurangannya ..'
lelaki yg Gentleman & Romantik, adalah lelaki yang tidak akan menyentuhmu, jiwa dan raga, dengan perbuatan maupun kata-kata, sebelum dia mampu bersumpah di depan Allah dan manusia ,untuk menjagamu, 
Dan membimbingmu sampai ke syurga..

Sunday, 29 January 2012

Ada 2 titis air mata mengalir di sebuah sungai. Satu titis air mata tu menyapa air mata yg satu lagi,” Saya air mata seorang gadis yang mencintai seorang lelaki tetapi telah kehilangannya. Siapa kamu pula?”. Jawab titis air mata kedua tu,” Saya air mata seorang lelaki yang menyesal membiarkan seorang gadis yang mencintai saya berlalu begitu sahaja.”

Cinta sejati adalah ketika dia mencintai orang lain, dan kamu masih mampu tersenyum, sambil berkata: aku turut bahagia untukmu.

Thursday, 19 January 2012



·٠•● ♥ "Kita takkan pernah bertemu dengan orang yang salah."
Kerana Allah telah menakdirkan setiap saat dan inci dalam kehidupan kita... Setiap takdir itu merupakan satu ketetapan Allah buat kita, merupakan sesuatu yang terbaik buat kita... Dan setiap manusia yang kita temui itu, tentu memberikan makna sesuatu pada kita.Walaupun banyaknya kejengkelan hati kita pada dia... Namun, tentu sebenarnya mereka yang 'salah' itu sendiri banyak mengajar kita akan KEKURANGAN diri kita sendiri... ♥ ●•٠·
Kenapa bila marah kita akan menjerit dan kuatkan suara walaupun orang yang kita marah memang betul betul depan kita?
-->sebab bila marah, jarak 2 hati amat jauh dan jauhhh....

Kenapa bila kita cakap dengan orang yang kita sayang dan cinta perlahan lahan, suara kecil, slow?
-->sebab hati mereka begitu dekat. Tak cakap pun tak apa. Hanya pandangan mata yang cukup memahami.. Segala nya dari hati... :)

Wednesday, 18 January 2012

~10 CaRa bEBaSKaN diRI dari TekANaN~

1) Pilih untuk gembira


2)Sentiasa bersyukur


3)Menjadi pemaaf


4)Lawan pemikiran negatif


5)Tambah sahabat


6)Lemparkan senyuman


7)Berbuat baik


8)Gembira jauhi penyakit


9)Sertai aktiviti


10)Bukan mengenai wang
·٠•● ♥ Kalau kita sukakan seseorang, jangan beritahu
si dia. Nanti Allah kurangkan rasa cinta padanya. Tapi luahkan pada Allah, beritahulah Allah. Allah maha tahu jodoh kita siapa. Jikalau Allah berkehendak, gunung pun boleh hancur lebur, kalaupun gunung boleh hancur lebur, bagaimana tidak dengan hati manusia yang lembut dan rapuh? ♥ ●•٠·

Tuesday, 17 January 2012

Petua Memujuk Teman Lelaki Yang Merajuk~

1. Berikan si dia ruang untuk bersendirian
Apabila seseorang lelaki merajuk, dia sebenarnya memerlukan masa untuk menenangkan fikirannya. Dia perlukan masa untuk bersendirian bagi membolehkan dia memikirkan sedalam-dalamnya apakah yang telah berlaku. Apakah punca berlakunya masalah tersebut? Adakah dia berhak untuk merajuk? Apakah tindakan yang perlu dia lakukan bagi menyelesaikan masalah itu? Dan pelbagai lagi persoalan yang dia cuba fikirkan bagi mencari jawapannya.

2. Sentiasa memberikan si dia sokongan
Anda sebagai seorang pasangan yang memahami, berikan si dia sokongan yang diperlukan. Jika dia mendiamkan diri dengan menonton televisyen dan tidak mengendahkan anda, biarkan si dia berbuat apa yang dia inginkan. Ikutkan sahaja rancangan televisyen yang dia sedang tonton dan jangan sesekali mengubah siaran televisyen ke siaran kegemaran anda. Walaupun dari luaran kita nampak dia sedang menonton televisyen, tetapi di dalam akal fikirannya si dia sedang memikirkan masalah yang sedang berlaku.

3. Jangan bertanyakan tentang perasaannya
Ketika si dia sedang merajuk, jangan sesekali bertanyakan apa yang sedang berlaku, kenapa dia merajuk, apakah perasaannya, dan sebagainya. Elakkan diri anda daripada bertanyakan apa-apa kepadanya. Ini kerana, kehadiran anda akan mengganggu konsentrasinya untuk menyelesaikan masalah tersebut. Dan ini akan menyebabkan si dia akan semakin menjauhkan diri daripada anda kerana anda telah mengganggunya.

4. Buat sesuatu yang dapat mengembirakan hati anda
Ya, adalah lebih baik anda mengembirakan hati anda sendiri daripada anda memikirkan perasaan si dia. Pada ketika ini, si dia perlukan ruang untuk bersendirian. Jadi biarkan si dia bersendirian dan gunakan masa yang ada untuk menghiburkan diri anda. Mungkin dengan melayari Forum Tentang Cinta, membaca novel kegemaran anda, atau pun melakukan hobi kesukaan anda seperti memasak, menjahit ataupun shopping. Dengan cara ini, anda akan dapat mengelakkan diri daripada mengganggu si dia yang sedang cuba pulih daripada merajuk itu.